Artysta: LINDSEY MARSHALL
Kraj: ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO WIELKIEJ BRYTANII I IRLANDII PN.
Tytuł: Dobranoc światło II, NOMINACJA DO NAGRÓD
Rozmiar: 50 x 58 cm
Technika: gobelin, tworzywo: len (50%); bawełna, wełna (40%); wiskoza (10%)
Rok: 2020
Biogram: Lindsey Marshall ukończyła College of Art w Liverpoolu, a następnie uzyskała tytuł doktora na Uniwersytecie w Lancaster. Wybrane wystawy: Heallreaf Exhibition, Zjednoczone Królestwo (2015, 2017, 2021, 2022); XXIV Salón Minitextiles, Centro Argentino Arte Textil, Argentyna – Wyróżnienie (2021); “Artapestry6”, Dania, Szwecja, Finlandia (2021-2022); Australian Tapestry – finalistka Nagrody Kate Derum (2011, 2013, 2015, 2021); International Fiber Art Biennial, Pekin, Chiny (2014, 2016, 2018, 2020/21); 29. Edycja Miniartextil – Włochy, Francja (2019-2020); Królewskie Stowarzyszenie Artystów w Birmingham, Zjednoczone Królestwo (2018 – Wyróżnienie, 2019, 2020, 2021); “The Baldishol: A Medieval Tapestry Inspires Contemporary Textiles”, USA – I Miejsce (2020); International Textile Art Biennial “Scythia”, Ukraina (2016, 2020); Triennial of mini-textiles, Rosja (2018 – I Miejsce w kategorii prac 3D, 2020); Letter Arts Review Annual Juried Issue (2017, 2019, 2020, 2021); Small Tapestry International, USA (2013, 2015, 2017, 2019, 2021); International Biennial of Miniature Art, Timisora, Rumunia (2018, 2020); The 6th Triennial of Tapestry, Atelje 61, Serbia (2017); “Scythia” International Biennial Mini Textile Art, Ukraina (2011, 2017, 2019); “World of Threads”, Kanada (2016); American Tapestry Biennial (2014, 2016); “Word as Image” – wystawa indywidualna, Riversley Museum & Gallery, Zjednoczone Królestwo (2016); “Small Expressions”, Handweavers Guild of America, USA (2015).
Motto: Typographic shapes, calligraphic and hand drawn gestural marks are underpinning, fundamental elements in most of my work, but they are not necessarily intended to be legible or obvious.